dijous, 26 de maig del 2016

EL MONESTIR DE PEDRALBES

EL MONESTIR DE PEDRALBES
LA VISITA AL MONESTIR DE PEDRALBES ÉS UNA SORTIDA QUE ES REALITZA ANY DARRERE ANY. AQUESTA VEGADA HEM TINGUT L’AJUDA DE LA MARINA PER REALITZAR UN TREBALL PREVI I POSTERIOR. TOTA L’ACTIVITAT GIRA AL VOLTANT DE LES CARTES QUE REBEN ELS INFANTS DEL FANTASMA DE LA REINA ELISENDA. ESTEM MOLTS CONTENTS I EMOCIONATS JA QUE HO VAM VIURE TOT MOLT INTENSAMENT.


QUÈ SABEM? 
L’ACTIVITAT COMENÇA AMB L’ARRIBADA D’UNA CARTA, DEL FANTASMA DE LA REINA ELISENDA QUE DEMANA AJUDA A LA CLASSE DELS PALLASSOS I LES PALLASSES, PERQUÈ ACABA DE DESPERTAR-SE I S’HA TROBAT ENMIG DEL MONESTIR DE PEDRALBES. COM QUE ÉS UN FANTASMA I NO POT SENTIR NI PERCEBRE SENSACIONS, NECESSITA AJUDA, PERQUÈ CREU QUE AQUELL LLOC ÉS MOLT ESPECIAL I TAMBÉ VOL SABER PERQUÈ. AIXÍ QUE ELS HI PLANTEJA AQUESTA PREGUNTA: QUÈ ENS TRANSMET UN MONESTIR? 
VAM ANAR DIENT TOT ALLÒ QUE SABÍEM SOBRE ELS MONESTIRS I VAM OMPLIR TOTA LA PISSARRA!!! 


AMB ELS ULLS BEN OBERTS 
ARRIBA UN PAQUET A LA CLASSE DE PART DEL FANTASMA DE LA REINA ELISENDA. ENS ENVIA UNA VESTIMENTA QUE S’HA TROBAT PEL MONESTIR I QUE CREU QUE ENS POT SERVIR PER AJUDAR-NOS A RESPONDRE A LA PREGUNTA DE LA PRIMERA CARTA. TAMBÉ HI HAVIA UN CD. TOTS VAM OBRIR BÉ ELS ULLS, VAM ESCOLTAR LA VEU DEL FANTASMA I VAM VEURE MOLTES FOTOGRAFIES SOBRE EL SEU MONESTIR. VAM PARLAR DE TOT ALLÒ QUE ENS HAVIA ENSENYAT EL FANTASMA; QUI HI VIU EN UN MONESTIR, LA SEVA HISTÒRIA, L’EDIFICI... DESPRÉS ENS VAM PODER VESTIR COM UNA MONJA DEL MONESTIR, COM LA REINA ELISENDA I FINS I TOT COM EL REI, DE CAVALLER! 


NECESSITEM AJUDA! 
TORNA A ARRIBAR UNA CAIXA DEL FANTASMA DE LA REINA ELISENDA. AQUESTA VEGADA NOMÉS HI HA UNS CARTELLS AMB NOMS I FOTOGRAFIES DE PARTS DEL MONESTIR I DE LA GENT QUE HI VIU. ENTRE TOTS ELS LLEGIM I MIREM A VEURE SI ELS PODEM RELACIONAR AMB LA INFORMACIÓ QUE JA TENÍEM. PERÒ MIREM BÉ DINS LA CAIXA I VEIEM QUE SI, QUE HI HAVIA UN PAPER AMAGAT QUE DIU: “SI NECESSITEU AJUDA, BUSQUEU DINS L’ESCOLA A UNS EXPERTS”. ENTRE TOTS VAM DECIDIR QUE VINDRIEN TRES ALUMNES DE LA CLASSE DELS LLEOPARDS, JA QUE ELLS HI HAVIEN ANAT EL CURS PASSAT I ELS HI VAM DEMANAR AJUDA. GRÀCIES A ELLS VAM ACONSEGUIR FER PARELLES, CADA PARAULA AMB LA SEVA IMATGE! VAM APRENDRE MOLTES COSES SOBRE COM ÉS UN MONESTIR!

FEM VITRALLS! 
ARRIBA UNA ALTRA CARTA DEL FANTASMA DE LA REINA ELISENDA QUE DIU QUE CAMINANT PEL MONESTIR S’HA TROBAT UNA COSA QUE LI HA SORPRÈS MOLT I NO SAP QUE ÉS. PER ENSENYAR-NOS-HO ENS HA ENVIAT UNA IMATGE. VAM DESCOBRIR QUE ERA UN VITRALL I VAM PARLAR DE COM ERA. DESPRÉS LA MARINA VA TENIR UNA MOLT BONA IDEA, PODRÍEM FER VITRALLS A LA CLASSE, NOMÉS NECESSITEM COLA I COLORANT ALIMENTARI!! VAM MUNTAR UN RACÓ A L’AULA PER CREAR ELS NOSTRES VITRALLS I QUAN JA VAN ESTAR SECS VAM ANAR AL PATI A VEURE QUÈ PASSAVA., VAM DESCOBRIR QUE LA LLUM DEL SOL FEIA QUE ELS COLORS DEL VITRALL BRILLESSIN I ES VEIESSIN AL TERRA!! 


LA MÚSICA AL MONESTIR
ARRIBA UNA ALTRA CAPSA DEL FANTASMA QUE ENS DIU QUE PEL MONESTIR HA CAPTAT UNES MÚSIQUES I ENS LES HA ENVIAT. POSEM EL CD QUE LES CONTÉ I LES ESCOLTEM, PARLEM DE COM SÓN, QUÈ ENS FAN SENTIR, EN QUINA PART DEL MONESTIR LES PODEM TROBAR, QUINS INSTRUMENTS PODEM DISTINGIR... DESPRÉS, DE LA CAIXA TRAIEM UNA PARTITURA QUE POSA: TOQUEU I CANTEU! AIXÍ QUE AMB L’AJUDA DE LA GUITARRA I LA FLAUTA TRAVESSERA CANTEM LA CANÇÓ DEL TARONGER. 


OLORS I REMEIS AL MONESTIR
ARRIBA UNA ALTRA CAIXA DEL FANTASMA, A DINS HI HA UNS POTS I ENS DIU QUE PASSEJANT PEL MONESTIR, EL FANTASMA S’HA TROBAT UNES PLANTES I LES HA POSAT DINS D’AQUESTS POTS I ELS HA TAPAT, PERQUÈ INTENTEM DESCOBRIR DE QUINES PLANTES ES TRACTA AMB L’AJUDA DEL SENTIT DE L’OLFACTE I LA VISTA I A MÉS COMENTA QUE ESTÀ UNA MICA REFREDADA. A VEURE SI ES PODRIA FER UNA SOPETA AMB ALGUNES D’AQUESTES PLANTES AROMÀTIQUES. FEM UNA ROTLLANA I LES TOQUEM I LES OLOREM. AMB L’AJUDA DEL REFRANY QUE TAMBÉ ESTAVA DINS LA CAPSA DESCOBRIM QUINES PLANTES AROMÀTIQUES SÓN. ENTRE TOTS VAM CREAR CARTELLS (NOM), DIBUIXOS (REMEI) I ELS VAM ENGANXAR ALS POTS.


ORGANITZEM CONEIXEMENTS
REBEM UNA CARTA DEL FANTASMA QUE ENS DIU QUE NOMÉS FALTA UN DIA PER ANAR AL MONESTIR I ENS PREGUNTA SI TENIM ORGANITZAT TOT ALLÒ QUE HEM APRÈS AQUESTS DIES. AFEGEIX QUE HA SENTIT QUE DE CADA ACTIVITAT HEM APUNTAT PARAULES CLAU I ENS PREGUNTA SI AQUESTES ESTAN ORDENADES O ORGANITZADES D’ALGUNA MANERA. QUÈ PODEM FER PER ORDENAR-LES? 
ENTRE TOTS VAM DECIDIR FER UN MURAL (MAPA CONCEPTUAL) I OMPLIR-LO AMB TOTES LES PARAULES QUE TENÍEM APUNTADES I LES FOTOGRAFIES. 


LA SORTIDA AL MONESTIR
















QUÈ HE SENTIT? 
AQUESTA VEGADA NO TENIM CAP CARTA, PARLEM DE COM HA ANAT LA SORTIDA AL MONESTIR I DE TOT EL QUE HEM SENTIT. PER TORNS ANEM PARLANT I SORTINT A LA PISSARRA PER ESCRIURE AQUELLES PARAULES QUE RESUMEIXEN MILLOR LA SORTIDA. VAM OMPLIR TOTA LA PISSARRA! 
DESPRÉS COM QUE HEM DE RESPONDRE A LA PRIMERA PREGUNTA QUE ENS VA FER EL FANTASMA, CADA U VA FER UN DIBUIX O UN ESCRIT EXPLICANT QUE LI HAVIA TRANSMÈS EL MONESTIR. 


1 comentari:

  1. MA AGRADAT MOL LAS CANSONS PERO LA CA MES LA DE LA CUINA I TAMBE MA AGRADAT MOL LA DANSA.
    alba

    ResponElimina